Ainur Maryam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, March 9, 2010

ainur 6 month

With her mobile..really2 help her much to catch me ...

Ainur is crawling ( Sila Abaikan pemandangan di belakang.. )

  • Ainur dah berusia 6 bulan lebih ..sangat aktif..

  • Dia sudah pandai merangkak dengan sangat lajunye
  • Naik walker pun macam dah lulus lesen P.,

  • Tak boleh lepas pandang .. ada je benda dia nak tarik..
  • Nasib baik tak kene hempap pasu bunga baru baru ni,..terpaksa sorok pasu tu jauh jauh..
  • Tadi... ainur dah merangkak dari ruang tamu ke bilik air,ibu tak perasan ainur ikut belakang..
  • Disebabkan ainur sangat manja ngan ibu..So i tak boleh hilang dari mata dia...klau ibu hilang je mulalah mulut bising nak cari ibu.. tapi sebut..bahbah bah..n ayah yah yah..pastu mak mak mak.. bila ainur nak panggil bububu..??


  • klau naik walker lagi senang nak kejar ibu..


  • klau merangkak tu ..lambatlah ckit..tapi makin hari makin laju cam tadi..tiba tiba ada depan pintu bilik air,

  • lepas ni ibu n ayah kene alert betul betul..
  • ainur dah semakin bijak n aktif...so .. mungkin ibu kene postpone jap untuk 2nd baby...hehehe..3 bulan lagi?? ok tak..??

Wednesday, March 3, 2010

TAK SIHAT

Anak dan Ibu dalam Penjagaan rapi oleh si ayah..cause both of us tak sihat.. dalam sebulan ni

Anak :

1. mengalami demam mungkin disebabkan cuaca yang terlampau panas kat pulau ni.

2. Dia juga demam sebab aku lupa nak bagi ubat kat pengasuh lepas kene cucuk 5 bulan ari tu.. huhu sorry ainur.

3. Ainur juga batuk batuk.. sebab aku tak pasti

4. tapi sekarang dia dah sihat n dah pandai merangkak..

5. Sangatlah aktif

OOOO rupanya dia demam sebab nak merangkak.. ( betul ke?? kata pengasuh ainur)

Ibu ;

1. mula mula pening kepala.

2. Lepas tu demam panas n sejuk..mengigil,,pastu muntah muntah..jeng jeng..jeng

3. Virus apa ni.. pi klinik..doc suh minum air bebanyak je..itu je..?? Tekak aku sakit ..bengkaklah.

4. Ubat doc bagi antibiotik n paracetomol aje.

5. tak puas ati; aku p pharmacy beli ubat tekak.. puas ati.. makan sekali terus nak tido.. (giler
ubat ni.. dadah ape depa taruh)

6.. nak cuti ke tak ari isnin ni..nenoneno..sayang cuti aku pg opis n tido je, dah 2 ari..akibat ubat
tekak pharmacy.

7. Akhirnye aku p RSAT ..nak minta dr bg ubat kumuh n ubat tak ngantuk..( suka ati aku je suh
dr bagi ubat) I got tocilities..patutlah

8. sambil sambil tu ..hehe p check urine manalah tau..ada rezeki..walaupun red flag tak pernah
mai lagi sejak ainur berada di dunia ni..

What the result ...jeng jeng jeng
*
*
*
*
*
*
*
*
*
NEGATIVE !
NEGATIVE!

NEGATIVE !..
*
*
*
*
*
*
Sedey nye .. :(
Tak pe tak pe..usaha lagi..ok sayang kita akan berusaha!!