Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ainur Maryam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Monday, February 1, 2010

Aku, Contractor N ainur

Dah dkat 3 minggu aku tak masukan apa2 citer dalam blog ni.. aku sangat sibuk menguruskan tender, meeting, umah and ainur yang suka memerap.. skang ni dia dah pandai meniarap n guling guling sampai masuk bawah meja..lagilah susah aku nak buat keje2 umah.. tiap tiap petang.. aku macam lipas kudung kene settlekan segala keje umah seperti, pam susu, solat asar klau tak sempat solat kat opis, jemur kain atau angkat kain baju, kuarkan n bersihkan botol botol susu ainur dari umah pengasuh..mandi n sapu sampah ( semuanya dapat dilakukan tanpa ainur menangis memanggil..emaaak..emaak.. walaupun aku ajar dia sebut ibu..mak..juga dia jerit)

Oh..ye.. minggu lepas aku ada meeting di kuala kangsar.. bercinta betul aku nak pegi sana tiap tiap bulan... biasalah..contractor ni suka tembak Qs... mentang2lah aku muda n tak tahu sangat pasal contract dia... nak claim aku budak baru jadi QS...yang dia tak pandai buat claim n report tak nak cakap.. tension aku ngan contractor yang suka cari salah orang lain ni... hellow..MR contractor...opis aku ni dah nak masuk 50 tahun pengalaman..korang tu baru bape tahun je jd contractor.. tapi semua nye tak betul.. tau buat bangunan je.. cuba belajar buat claim.. banyak tu korang claim..banyak tulah aku kira.. nak banyak lagi buat keje bebaik.. (marah marah)

Tinggalkan kisah aku ngan kontraktor.. aku nak citer pasal produktivity susu aku,... alhamdullilah ubat homopaty tu sangat berkesan buat aku sakang.. aku bleh menyimpan hinggga 7 n 8 ozz sekali perah waktu tgh ari. nanti aku masukan gambar ubat tu. Tapi kekadang aku tak sempat juga menyimpan.. cause si ainur dah makin membesar n dia suka habiskan susu secara direct breastfeed sebelum sempat aku memerah di tgh malam.. aku bangun..dia pun bangun nak susu.. tidur nak aku dakap..(manja tak).. aku tak de je.. dia akan guling kiri..guling kanan.. n mulut ternganga nganga cari puting.. tak de je..mulalah dia nangis sebut mak balik..pastu dapat nenen terus tidur ..mulut tak nak lepas nenen.. aku.??? huhu... ibu bukan botol susu...

No comments:

Post a Comment