Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ainur Maryam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, January 14, 2010

Jealous?? ummhh..


Aku baru je ber facebook. Tgk2 profile kekawan seangkatan di sekolah SMART and UIA. Rupanya ramai kekawan aku skang ni berada dalam keaadan yang best dari segi karier and kehidupan dia orang.. ada yang dah habis master, kerja ngan company besar and ternama, berjaya mengumpul bebarang yang agak "wow" (kata orang yang melihat- it's sound a little bit materialistik), pakai kete yang perlu bayar RM beribu sebulan, kerja kat luar negara and dapat melancong oversea dengan gembira nya.. banyak betul duit dia orang ni kan n paling penting.. murah betul rezeki depa.
Aku ? aku jealous gak tgk kejayaan some of them.. but tetap bersyukur ngan apa yang dah ada dalam hidup aku.Jealous in positive way.Mari muhasabah apa yang ada kat aku.


My life ;

  • I'm staying in oversea gak.. Pulau pinang.. jauh dari family ku.. huhu..aku rindu life yang dkat ngan family n kekawan tersayang.. nasib baik umah Family in law dekat. Seriusly duduk penang aku tak ada BFF kat sini.. Nasib baik kak eita ada and banyak membantu. Jadi ahli BAKAT

  • Keje tempat yang agak terkenal dari segi nama.. but kurang cabaran kat sini .. gaji..okay okay je.. nak buat harta banyak not yet lagilah..

  • Ada degree uia but Teringin sambung buat master.. masih tak berjaya cause orang dah masuk meminang...so kene postponed dulu cite2 tu. Hopefully i can be a registered QS one day , having a master and become a lecturer in one of IPT in MAS ( dari segi karier profesional akulah). Dari segi minat, aku nak buka kedai yang jual barang2 comel...apa yek..( pikir-pikirkan).
my QS classmate.

Mempunyai seorang suami yang penyayang dan baik hati, anak yang sihat dan comel adalah anugerah yang terbaik dari Allah untukku.

    me , my husband and our beloved little princess.


  • Tempat berteduh yang sangat luas cam condo tak kedekut area..and free plak tu..hehe..( memanglah.laki hang pegawai tentera..),rawatan kesihatan yang free n rawatan gigi pun free ( paling penting)

  • Hidup yang selalu ada dinner askar..( tak free ye.,kene bayar)
  • Kami drive Kereta..iswara je..( paling penting tak de hutang..laki aku punya..aku punya??ish tak tau bila..perlu atau tak?)
  • Rumah..aku tak dpat beli lagi harta ni.. biasalah..swasta susah sikit..kene ada 10%. Takpelah tumpang suami aku jelah. Rumah teres kecil tepi sawah ( cam tajuk buku cite aku plak waktu kecik2 dulu)
  • Aku tak de maid.. tak perlu kot...nanti aku gemuk plak.

  • Umah aku dikelilingi kebun buah dalam kem.. boleh makan buah free..(yahoo!!)

  • Belum berkemampuan bercuti ke luar negara.. bilalah bleh.. dahlah aku ni agak gayat .. takut naik kapal terbang..(what a pity)

  • Penang tak de ikea.. i miss ikea so much..

    So there is nothing to be jealous..boleh tahan gak bestnye hidup akuni .. just try to get the best in your life to suit your comfortibility.. yes..!! that's right.





No comments:

Post a Comment