Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ainur Maryam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Sunday, January 10, 2010

OPRAH, PETER WALSH AND CLUTTER


aku suka sangat tgk oprah..terutama citer pasal hiasan rumah and keawangan .. masalah orang lain tu.. tak delah aku nak tgk sgt kecuali kes kes yang gempak je.. Paling aku suka klau time bab bab kemas rumah ni.. dia akan panggil peter walsh kemas rumah orang then, he will give u a lot of tips yang sangat berguna.. salah satu tip yang paling aku suka and practice ialah..


  • Klau bawa masuk satu barang ..mesti keluarka satu barang.. tapi klau umah korang tak de barang yang tak pakai bleh di buang.. tak perlulah nak buang tv atau sofa kat umah untuk ganti berus gigi yang baru beli tu.. So umah korang akan sentiasa berada dalam keadaan seimbang. Buanglah sarung berus gigi tu aje..supaya tak semak dalam bilik air..

Kat sini aku hanya nak share ayat peter walsh yang aku rasa penting supaya kita faham apa itu semak samun di rumah..



Clutter is an obstacle. its impede your ability to find thing,


used things,appreciate things, and to leverage the space and material


you have to build a fruitful and rewarding life.


.. -Peter Walsh


Pendek kata klau nak naikkan taraf hidup yang lebih teratur dan quality..pastikan rumah anda kemas dan teratur..otak pun tak susah fikir mana aku simpan barang ni hah?? aku pun tgh berusaha ke arah itu supaya nak pindah nanti aku tak perlu bawa banyak barang and garage sale.


No comments:

Post a Comment