Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ainur Maryam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, December 16, 2010

CPD Course

Akhirnya dapat juga aku settlekan kursus CPD satu hari tu.. dapatlah aku renew membership dgn 4CPD point.. ada hutang 1CPD point tahun depan.. lepas ni aku akn cari course CPD yang free satu malaysia ni.. so tak perlu aku nak kuar duit beratus ratus then nak kene buat claim.. nak tunggu claim ni, tau tau jelah.. leceh.. klau aku tak claim rugi.. ofis aku ni semua nak kene dahulukan.. bila nak bayar, tak tahulah...

Aku dah lama tak masuk mana mana kelas.. or talk..last sekali kat uia.. Tajuk talk ni adalah berkenaan contract .. course ni lebih kepada abitration couse or law.. Speaker dia Sr Lim Chong Fong.Di kalau peminat contract management,memang dia ni agak terkenallah. Tapi aku tak bleh nak catch up apa dia cakap dari awal, mula mula aku blur je... otak aku jammed, sebab lapar kot, dari kul 6 pagi bangun tak makan apa.. after tea break ok lah sikit... baru nak masuk gear dualah untuk memahami apa itu "assignment and sub con contract"..nasib baik nadia bawa kamusbesta, bleh aku tekan tekan je kamus tu bila tak tau term term yang dia pakai dalam hand out, after lunch ..kira dah bleh masuk gear 4 lah... aku rasa otak aku baru nak bfungsi baliklah.. bila attend seminar ni ,perasaan nak sambung belajar tu membuak buak je.. bilalah aku dapat buat master ni.. tahun depan memang ak blehlah, tahun depan adalah,waktu untuk menstrukturkan balik kerjaya, keawangan dan tempat tinggal kami. So tahun 2012 atau 2013lah kot.. tapi aku becadang nak tambah anak 2013..hehe..klau ada rezeki. Nazli pun nak apply sambung belajar tahun 2013.. so mungkin ni tahun terbaik tuk aku ngan dia sebab kami bleh jadi student sama sama.. bila aku pi belajar dia bleh jaga anak , aku tetap bekerja sambil belajar..dia, bila dapat sambung belajar, dia tak perlu bekerja.. tapi gaji jalan cam biasa siap dapat elaun belajar tu.. ish ish ish.. tak aci betul.. rasa nak masuk askar je..

Semalam adalah hari yang paling tak best dalam hidup aku... dari pukul sembilan aku duduk dalam bas..kul sebelas baru nak kuar KL.. pastu bleh plak bas ni berhenti ambik orang kat ipoh..brek plak rosak kat sini.. kul 5 baru aku sampai penang.. aku baru berangan nak balik awal.. bleh ambik ainur awal and rehat lama sikit kat umah.. Aku memang sangat penat ..sampai ari ni aku rasa penatnya.., mak mentua aku plak tanya bila nak balik kampung ..Tak tahu lah nakbalik ke tak..minggu ni ingat nak rehat rehat kat umah cause dah 3 hari berturut turut aku tak dapat rehat yang cukup.. asyik turn naik LRT-PUTRA ,KL ke bukit jalil..rasa cam nak bersalin awal plak.. kaki dah bengkak..semalam aku plak terjatuh kat RNR simpang pulai.. sebab aku tak nampak lubang kecik depan kedai pau tu.. puas aku balance badan aku.. nasib baik jatuh melutut..tapi lutut aku luka lah plak..

Mungkin balik kamung ari sabtu pagi..ahad pagi aku nak pegi jumpa sepupu aku kat uitm seberang perai ambik barang .. dia pun dah nak balik KL.

Ainr cam ok je kene tinggal 2 hari.. mula mula nampak aku , dia terus terkam.. macam rindu je... pastu dia pegi sambung main badminton kecik dia balik.. aik.. bleh dia buat tak tahu kat aku.. then aku ajak balik.. barulah dia nak aku dukung.. Tahupu , takut kene tinggallagi. Kak nor cakap, setiap petang yang aku tak ambik dia u, lepas mandi dia selalu tunggu depan pintu sambil pakai kasut.. kesiannya anak ibu.. klau ibu larat , memang ibu bawa ainur pegi KL. Lain kalilah ye..time abah ada nanti kita pegi sekali.

Hari ni kerja yang patut aku settlekan ialah V.O dan claim pesaka insan, then kene settlekan renewel fees untuk ISM, and LJBM,pastu kene pegi HSBC, RHB ,CIMB,MAXIS, MAYBANK.. banyaknya tempat aku kene deal... nilah gara gara gaji lambat ( baru ari ninak masuk) n suami pun tak de kat sini... semua aku kene settlekan sorang sorang.. tempat yang paling tak best yang aku kenen pagi.. maxis.. parking kete dia sangat susah pastu kene bayar. tempat lain, oklah.. aku bleh pegi Queensbay tuk buat semua bayaran cause kat sana ada CIMB, HSBC, MAYBANK, and pejabat post untuk renew membership aku. Then aku bleh cuci mata kat jusco pastu jalan jalan cari makan dkat subway ari ni..Pastu baru aku pi RHB..

Oklah ...need to settle all now.. ;)

No comments:

Post a Comment