Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ainur Maryam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, November 24, 2010

Ainur's 1st CD

Autumz CD

Akhirnya..aku belikan ainur CD jenama autumz.. aku rasa CD ni masih baru di pasaran.. tapi senang nak cari di kedai kedai baby berbanding jenama lain...selain dari autumz, jenama Bumgenius dan lunatot pun mudah nak dapat kat kedai..klau nak cari jenama coolababy,haute or babyland kene melalui online.


Actually aku tak sengaja terbeli jenama ni... aku ingat nak survey satu dulu, so aku beli satu kat peekaboo penang.dekat sikit ngan umah ..aku plak agak cerewet ngan apa yang aku beli, terutama barang baby.. seboleh-bolehnya aku nak tgk, rasa dan check kualitinya dulu..klau ok..baru aku beli..actually aku berkenan dgn brand lunatot tapi mahal sangat..nak beli2 inserter untuk button CD dah RM60.00...yang ni kene beli lain kali ... budget tgh tight skang sebab aku bercadang nak borong baju baby kat sunshine sebelum baby fair habis minggu lepas.


So, after suvey kat kedai tu ...aku pun kira ok je lah dgn brand autumz ni...nampak cam bumgenius..cuma agak bulky sikit sebab micofiber ia agak besar.mungkin dia masukan 2 Microfiber dalam pocket tu...then hari sabtu aku pegi Babyoneworld kat taman permata, Kl...autumz tgh sale 20% ..jadi RM32.00 je untuk velcro..so aku borong lagi 4..total kat umah 5..cukup kot, untuk permulaan..


Lepas aku habis prewash 3 kali..seperti yang disarankan oleh pakar pakar CD, aku pun try pakaikan kat ainur malam tadi..dgn 2 inserter, Dia masih saiz M. Nampak punggung ainur gemuk plak..jalan terkedek-kedek ngan CD tu..comel.. aku beli yang jenis velcro..kononya senaglah sikit keja, tak perlu berbutton.. tapi sikecik ni nampak cam tak selesa je..mula mula ok..jalan jalan jap..pastu startpegang pegang CD dia, asyik minta aku bukak CD tu..Aku buat dek je..pastu dia bukakkan sendiri.. ni yang aku terfikir..kan baik klau aku beli yang button..mesti dia tak reti bukak. Tak pe tak pe..this only ur 1st trial..hujung minggu ni aku nak ajar dia pakai Cd sepanjang hari plak..kita tgk cam na.. nanti bulan depan, ibu nak beli yang button plak..mungkin jenama coolababy, 5 Cd untuk RM 120 free postfee..kira murahlah juga.. lagipun Kak elly kata coolababy ok..dia pun pakai brand tu..siap ada 30 set lagi. Tak sabarnya nak tunggu yang coolababy plak.

No comments:

Post a Comment