Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ainur Maryam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Tuesday, November 9, 2010

November penuh dugaan

Bulan november ni..adalah bulan yang penuh dugaan untuk aku..selain dari keja keja ofis yang memang membebankan sesape sahaja yang bekerja, masalah keawangan juga melanda keluaga ku.. bukanlah masalah yang terlampau besa.. hanya budget lari gara gara perkara perkara yang tak diduga..

Ya, petama.. kami terpatahkan basikal A-bike ketika mencuba di kedai kawan.. tapi dah kira consider sold plak.. tak pasal pasal melayang beberapa ratus.. walaupun mengikut customer right .. kami tak perlu bayar.. sebab tgh cuba dgn cermat giler basikal boleh patah.. maknanya basikal tu tak baguslahkan?? Untuk tdak memanjangkan cerita kami bayar unuk sparepart aje.. so win win situation.. walaupun aku rasa tak win pun. Duit tu baik aku beli cloth diaperunuk ainur.

Ke-2.. dalam aku berkira kira nak buat spek mata aku yang hilang ni... ainur sayang berjaya plak mematahkan spek mata abahnya... huhuhu.. sebab abahnya lebih memerlukan spek lebih dari ibunya.. terpaksalah kami dahulukan abah.. Aku pun dapat juga tapi yang swatch pakej je.. ( aku berangan nak pakai Bonia)... terima kasih untuk Ayang yang belanja kak yong spek.. My hubby pula dia beli frame kappa promotion yang sangat cantik..jealeousnye!!!! Dah lah cantik , dapat 60% discount plak tu. Nasib baik cemin boleh pakai.. so dapatlah kami berjimat di situ.

Ke-3 aku kena saman ekor.. yang sangat tak berbaloi untuk disaman..kelajuan aku hanya 86km/sejam..klau lebih 120km/jm ok gak... Itu dah pasti terbang RM 300.00 punya..Adoii!!

Inilah tiga masalah terbesar dalam bulan ini... aku harap aku dapat pengajaran dari peristiwa peristiwa diatas.. klau nak cuba basikal... aku ngan suami aku akan cek betul betul supaya kami tak jadi kambing hitam lagi... nak simpan spek mesti jauh dari capaian ainur..budak kecik ni suka main main ngan spek mata kita orang...ke 3.. tgk hadlaju betul betul.. Bawa cermat ..Hidup selamat.. duitpun tak terbang.

No comments:

Post a Comment