Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ainur Maryam

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, November 3, 2010

DEMAM DAN TF

Dah dua malam aku tak dapat tidur dengan nyenyak semenjak ainur demam selsema 2 hari lepas.. Dalam keaadaan aku yang bebadan dua ni... bila jam menunjukan 10.30 malam je... mata aku mulalah..jadi kelam kelam mengantuk...sambil menyusu ainur ,mendodoi kan dia aku pun akan join tidur sekali... pastu pukul 1 atau 2 pagi aku pasti akan terjaga... biasanye time ni klau benasib baik..ainur akan tidur lagi...klau tak..dia pasti akan bangun sekali nak ikut aku pegi toiletlah,sembahyang ke..sambil tu dia boleh panjat katil kat tepi aku dan mengusik barang barang kreatif aku ataupun merengek nak tgk tv sambil teman aku mengemas umah..hehe aku jadi cam burung hanu pulasejak 2 -3 minggu ni.. aku pun tak tahu lah kenapa aku mesti bangun awal awal pagi waktu orang lain tgh syok tidur.. klau aku nak tidur sampai pagi.. maknanya kene tunggu pukul satu baru aku boleh tido.. pening kepala kadang kadang..

Semalam ainur bangun pukul 1.30 pagi mengejutkan aku. Mula mula aku panggil dia tidsebelah, tapi dia buat dek je.. tak nak layan aku..sambil nagis nagis... penat campur confuse.. aku pun temaah ainur...suh tido...lagi kuat dia mellak.. then..pujuk-pujuk.. bagi dianenen..masih nangis gak.. apa lagi sikecik ni nak ?? Aku pegi bancuh susu then bagi dia.. senyap sekejap.. aku masuk toilet... dengar dia menangis balik... tak boleh kene tinggal langsung..lepas ambil air sembahyang, aku pujuk pujuk sikit dia.. suap dia susu balik..solat.. tiba tiba dia nangis lagi.. apalagi yang tak kene ni... owh.. rupa upanya.. pampers dah penuh.. so, tukar pampers..ajak dia tido.

Lepas tukar pampers.. dia nak tgk tv plak... bukaklah playhouse disney...tgk tiger and pooh setengah jam..mata aku dah ngantuk ni.. ainur plak ajak aku bercerita ttg tiger and pooh plak..kisah anak gajah yang susah nak tidur.. bila aku kata kat dia.. ainur nak ibu nyanyi cam anak gajah tu ke baru nak tido... dia sengih sengih.. ambil botol susu.. tapi tak nak tido.. si kecik ni nak baring atas tiles plak.. pnas kot.. aku pun bagi bantal ..walaupun orang kata tak elok tido atas simen.. aku tepaksa biarkan dia tido dulu atas tu..then baru angkat, klau tak mulut dia mesti bising...

Macam mana aku nak bagi dia tido ni... aku tutup semua lampu kecuali lampu dapur ngan alley tgh umah, aku tutup tv..panggil dia tido sebelah aku sambil berselawat dan usap usap belakang dia.. akhirnye berjaya juga.. tapi aku yang tertido..dia taktahulah..cause pukul 6 pagi aku tgk kepala dia atas tilam , badan kat lantai..mulut tgh bising bising..rupanya suhu badan dia dah naik... panik gak... panas semacam je ni.. apa lagi ambik kain tuam badan ngan kepala dia...pastu paksa makan ubat.. time makan ubat nilah yang paling dia tak suka.. mungkin takut tgk picagari yang besar gedabak tu masuk mulut dia kot. Apa apalah janji ainu sihat.. bila suhu dah turun..baulah dia sambung tido..

Kesian ainur.. ibu tak belikan tansfer factor untuk ainur lagi..klau begantung pada ubat biasa demam ainur lambat nak kebah..klau ada tansfer factor tak payahibu susah susah bagi ainur makan ubat,ainur akan terus kunyah transfer factor tu..lepas 6 biji..insyaAllah 2-3 hari ainur dah baik dari demam,selsema atau batuk.. nakbagi susu ibu pun sekarang dah tak cukup macam dulu, so imunisasi pun dah kurang..ainur tak nak makan buah , sebab ainur tak suka masam masam.. nanti ayah balik ibu belikan trabsfer factor tuk ainur k.



Transfer factor- it is not a medicine,homeopathy , drug or whatever in a same , it just a capsule filling with transfer factor molecule only, which can generate your body imunitition. So, by using this TF, our body imunitition can fight any illness/badcell without harming ur body cell. Actually , in our body,there are bilions of transfer factor cell living in and fight for any unwanted cells, but the amount is decreasing day by day..that's why people easily fall sick when their age is decreasing day by day. The sources of TF for a human is from breastfeeding.. that is main sources for us.. another sources are cow milk colostrum and egg yolk which have to be abstracted to get the molecule.But the main source for TF production in this bottle is from cow colostrum and egg yolk. ( I believe we do not have a farm for breastmilk production yet)So, it's really really safe and natural for ur body in any ages ( newborn - oldfolks). And it's HALAL. If any body want to ty this product or get moe info; u can search in intenet by type transfer factor. U wil see a lot of miracle by this research.. Allah is the Great who has create and teach us about the wellness of breast feeding.. It have been proven by science - why the breastmilk is the best for human biologically and emotionally.


.

No comments:

Post a Comment